Camelot jr

Camelot Jr., saatler boyu zihin çalıştırıcı eğlence sunar! Kitapçıktan bir görev kartı seçin. Prens, prenses ve kuleleri görev kartında görüldüğü şekilde oyun alanına yerleştirin. Ahşap kuleleri ve basamakları, prensin ve prensesin bir araya gelebilmesi için bir yol oluşturacak şekilde düzenleyin. Giderek zorlaşan görevlerde başarılar dileriz!

Araştırma Becerileri

Düşünme Becerileri

Sosyal Beceriler

İletişim Becerileri

Özyönetim Becerileri

Camelot Jr Akıl

Araştırmalar gösteriyor ki, çocuklarını erken çocukluk döneminden itibaren akıl ve zeka oyunları ile buluşması, daha verimli çalışabilen ve daha etkili düşünebilen bir toplum yetiştirmektedir. Buna örnek olarak da çocuklarını erken yaşta bulmacalarla bolca buluşturan Japonya gösterilmektedir. Akıl ve zeka oyunları çocukların mantıklı düşünme ve problem çözebilme becerilerini artırabilir ve bu şekilde daha mantıklı ve isabetli kararlar alabilmelerini destekler. 3 boyutlu bir puzzle olan Smart Games Camelot Jr. saatler boyu zihin çalıştırıcı eğlence sunarken, bir yandan da çocukları esnek düşünme, problem çözme ve konsantrasyon alanlarında destekler.

Gelişime Katkısı

Düşünme Becerileri

  • Kavrama: Camelot jr oyununun mantığını ve kurallarını kavrar, kavradığı bilgileri pratik anlamda kullanarak bulmacaları tamamlar.
  • Analiz: Her bir bulmacayı çözerken oyunda kullanılacak blokları ile yolu nasıl tamamlayacağını analiz eder.
  • Sentez: Prenses ve prensi bir araya getirmek üzere blokları yerleştirir. Parçaların kullanımı konusunda farklı yöntemler geliştirmesi beklenir.
  • Değerlendirme: Yolları oluştururken yargılarda bulunur, karar verir ve yanlış koyduğu parçaların konumunu değerlendirerek yeniden konumlar.

Özyönetim Becerileri

  • Yer bilinci: Yolu oluşturmak için blokları dizerken yer bilinci ve mesafe algısı çalışmaları yapar. Böylelikle görsel ve uzamsal algıları da güçlenir.
  • Organizasyon: İpuçlarına göre blokları yerleştirip arabanın kalan kısmını tamamlamak üzere oyun kurar ve bu bireysel oyunu yönetme fırsatı bulur.

Önerilen Oynama Şekli

Camelot jr tek kişilik bir mantık oyunudur. Oyunda amaç ahşap kuleleri ve basamakları kullanarak prensin ve prensesin bir araya getirecek yolu oluşturmaktır. Prens ve prenses sadece merdivenlerden yukarı çıkabilir veya duvarların üzerinde yürüyebilirler; aşağı atlayamaz veya duvara tırmanamazlar.

Çocuğunuzun oyuna aşinalık kazanması adına ilk birkaç bulmacayı birlikte çözün. Kartınızı seçtikten sonra oyunda aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

  • Her oyunda gerekli olan bloklar kartların üzerinde belirtilmiştir. Seçtiğiniz oyunda gerekli olan blokları çocuğunuzla birlikte ayırın ve ihtiyacınız olmayacak parçaları kenara koyun. Kullanılmayacak blokların oyun alanında bulunması bazı çocukların dikkatini dağıtmaktadır.
  • Seçtiğiniz oyunun kartında oyun tahtası üzerinde bulunan blokları resimdekine birebir uyacak şekilde yerleştirin. DİKKAT: Bloklar bazen en sol ya da en sağ alandan başlamaya bilir, blokları doğru deliğe yerleştirmek bulmacanın çözülebilmesi için esastır.
  • Prenses ve prensi kartın yönlendirdiği şekilde konumlandırın.
  • Prens ve prensesi bir araya getirecek yolu oluşturun.
  • Tüm muhtemel çözümler kartların arka sayfasında yer almaktadır.

Oyun Kuralları

  • Yolu oluştururken sadece kartta oyun tahtasına yerleştirilmiş ve yukarıda yolu oluşturmak için belirlenmiş bloklar kullanılmalıdır. Daha azı ya da fazlası kullanılamaz. Kartta bulunmayan blokları o bulmacanın çözümü için kullanamazsınız.
  • Prens ve prenses tüm bloklar yerine oturana ve yol oluşana kadar hareket ettirilmez.
  • Prens ve prenses birbirlerine ulaşmak için yapı üzerinde doğrudan yürüyebilir, merdivenleri kullanabilirler. Ancak aşağı atlayamazlar ve duvarlardan tırmanamazlar.
  • Kulelerdeki yuvarlak delikler ve temel engel değildir. Onlar sadece kuleleri doğru şekilde konumlandırmak için kullanılır. Prens ve prenses bu delikler üzerinden yürüyebilir.
  • Merdiven, en dar kenarından dengelenemez. Merdivenler dik ve yatay şekilde de kullanılabilirler. Ayrıca düz patika oluşturmak için de ters şekilde yerleştirilebilirler.
  • Son yapı sabit olmalıdır. Bu, siz oyun tahtasını sol ve sağ taraftan kaldıracak olsanız bile yapının kendi başına ayakta durabileceği anlamına gelir.

Dikkat

  • Oyunun görev kartlarını sıralı şekilde takip ederek oynanması önerilir. Aksi takdirde önemli öğrenme adımları atlanabilir.
  • Bir oyun çok zor görünüyorsa çözüme dönün ve o noktadan geriye doğru çalışmaya başlayın. Çözüme bakılması çocukların yeni inşa tekniklerini anlamalarına yardımcı olur.